• Tryskawiec sprezystyTryskawiec sprezysty
    Rozpowszechniony w rejonie Morza Śródziemnego tryskawiec sprężysty, zwany też ogórkiem tryskającym (Ecballium elaterium), nie może liczyć na to, że wiatr uniesie dalej jego pociski. Nie wystrzeliwuje on bowiem lekkich jak …
  • Angielski w sieciAngielski w sieci
    Szukając nauki języka obcego w Internecie znajdziemy natychmiast setki ofert, niektóre z nich są całkiem dla klienta atrakcyjne i warte zapoznania się z nimi, inne zaś nie przynoszą uczniom większych …
  • Eksperymenty w szkoleEksperymenty w szkole
    Warto, aby dzieci w szkołach korzystali z praktycznego zastosowania nauki. W tym celu na przykład na lekcjach chemii, czy fizyki mogą wykonywać różne eksperymenty. Na pewno dzięki nich są w …

Zdobywanie informacji o świecie

Umiejętność zdobywania nowych informacji i łączenia ich w pewne przyczynowo-skutkowe łańcuchy pojęciowe absolutnie nie każdemu przychodzi z taką samą łatwością i w tym samym tempie. Oczywiście zdrowo i przeciętnie rozwijający się ludzie powinni osiągać podobną dojrzałość emocjonalną i intelektualną w podobnym czasie, ale jednak szczególnie we wczesnych latach rozwoju zupełnie naturalne jest, gdy jedne dzieci jeszcze przed trzecim rokiem życia radzą sobie biegle z pewnymi czynnościami, które innym pięciolatkom mogą sprawiać problemy. Nie oznacza to wcale, że te nieco wolniej na początku rozwijające się dzieci wkrótce później nie wyskoczą do przodu i nie będą robiły znacznie większego wrażenia na wszystkich dookoła. Nie ma tutaj jasnych reguł, ale bez wątpienia uważni rodzice powinni zawsze mieć na uwadze przyszłość swojego dziecka a więc i jego przyszłą edukację. Dlatego tak ważne jest uważne obserwowanie postępów własnego dziecka i reagowanie, jeśli ma się jasne powody martwić o jego wyniki w szkole.

Comments are closed.