• Czytanie książek jako pogłębianie wiedzyCzytanie książek jako pogłębianie wiedzy
    We współczesnym, szybko rozwijającym się i pełnym technologii świecie książka jest ciągle uważana za źródło wiedzy. W stronnicach książkowych jest zawarta nauka, edukacja, wiedza na przeróżne tematy. Książki nie mają …
  • Świat nauki – czy rzeczywiście nudny?Świat nauki – czy rzeczywiście nudny?
    Dla wielu osób, które nie miały zbyt dużego kontaktu ze światem nauki, praca akademicka, czy też taka, która wykonywana jest w laboratoriach i centrach badawczych wydaje się być zajęciem niezwykle …
  • Szkoła a wiedzaSzkoła a wiedza
    Jeżeli jest nam potrzebna wiedza i to jeszcze w niezwykle wartkim tempie, to będzie można skorzystać z możliwości jej pozyskania za pomocą odpowiedniej szkoły. Tylko szkolnictwo jest w stanie spowodować, …

Zdobywanie informacji o świecie

Umiejętność zdobywania nowych informacji i łączenia ich w pewne przyczynowo-skutkowe łańcuchy pojęciowe absolutnie nie każdemu przychodzi z taką samą łatwością i w tym samym tempie. Oczywiście zdrowo i przeciętnie rozwijający się ludzie powinni osiągać podobną dojrzałość emocjonalną i intelektualną w podobnym czasie, ale jednak szczególnie we wczesnych latach rozwoju zupełnie naturalne jest, gdy jedne dzieci jeszcze przed trzecim rokiem życia radzą sobie biegle z pewnymi czynnościami, które innym pięciolatkom mogą sprawiać problemy. Nie oznacza to wcale, że te nieco wolniej na początku rozwijające się dzieci wkrótce później nie wyskoczą do przodu i nie będą robiły znacznie większego wrażenia na wszystkich dookoła. Nie ma tutaj jasnych reguł, ale bez wątpienia uważni rodzice powinni zawsze mieć na uwadze przyszłość swojego dziecka a więc i jego przyszłą edukację. Dlatego tak ważne jest uważne obserwowanie postępów własnego dziecka i reagowanie, jeśli ma się jasne powody martwić o jego wyniki w szkole.

Comments are closed.