• Czy zdobytą wiedzę należy pielęgnować?Czy zdobytą wiedzę należy pielęgnować?
    Poświęcając czas na naukę chcemy, aby wiedza, którą zdobędziemy pozostała w nas jak najdłużej. Prawda jest jednak taka, że gdy zbliża się kolejny sprawdzian czy kolokwium, uświadamiamy sobie, że niewiele …
  • Jakie możliwości daje nam współczesne nauka?Jakie możliwości daje nam współczesne nauka?
    Postęp naukowy w wielu dziedzinach życia jest coraz szybszy. Zdecydowanie przekroczył on nawet optymistyczne przewidywania wielu futurystów. Postęp naukowy jest znacznie szybszy od przewidywanego postępu w trybie geometrycznym, co dotyczy …
  • Edukacja starszychEdukacja starszych
    Edukacja osób starszych jest to edukacja osób, które już dawno są na emeryturze, mają po kilkadziesiąt lat i mimo to do tej pory nie znają podstaw nauczania. Wszystko dlatego, że …

Zdobywanie informacji o świecie

Umiejętność zdobywania nowych informacji i łączenia ich w pewne przyczynowo-skutkowe łańcuchy pojęciowe absolutnie nie każdemu przychodzi z taką samą łatwością i w tym samym tempie. Oczywiście zdrowo i przeciętnie rozwijający się ludzie powinni osiągać podobną dojrzałość emocjonalną i intelektualną w podobnym czasie, ale jednak szczególnie we wczesnych latach rozwoju zupełnie naturalne jest, gdy jedne dzieci jeszcze przed trzecim rokiem życia radzą sobie biegle z pewnymi czynnościami, które innym pięciolatkom mogą sprawiać problemy. Nie oznacza to wcale, że te nieco wolniej na początku rozwijające się dzieci wkrótce później nie wyskoczą do przodu i nie będą robiły znacznie większego wrażenia na wszystkich dookoła. Nie ma tutaj jasnych reguł, ale bez wątpienia uważni rodzice powinni zawsze mieć na uwadze przyszłość swojego dziecka a więc i jego przyszłą edukację. Dlatego tak ważne jest uważne obserwowanie postępów własnego dziecka i reagowanie, jeśli ma się jasne powody martwić o jego wyniki w szkole.

Comments are closed.