• Mądrość, inteligencja, wiedza, nierozumiane różnice między pojęciamiMądrość, inteligencja, wiedza, nierozumiane różnice między pojęciami
    Wiele osób myli poszczególne pojęcia jakie związane są z informacjami, które możemy pozyskiwać i jakimi możemy się posługiwać. Pojęciami jakie są nagminnie mylone są wiedza, inteligencja oraz mądrość. Dla wielu …
  • Predyspozycje zawodowePredyspozycje zawodowe
    W Polsce nadal kierunkowanie młodych ludzi w stronę zawodów w jakich mogą się najlepiej sprawdzić nie jest modne. Rynek doradztwa zawodowego oraz personalnego praktycznie nie istnieje. W takich krajach, jak …
  • Wirtualne wykładyWirtualne wykłady
    We współczesnej rzeczywistości chodzi o to, aby jak najbardziej usprawnić sobie proces nauki. Jest to możliwe głównie za pomocą internetu, który obecnie przeżywa prawdziwy renesans i jest okazją do zagłębienia …

Zdobywanie informacji o świecie

Umiejętność zdobywania nowych informacji i łączenia ich w pewne przyczynowo-skutkowe łańcuchy pojęciowe absolutnie nie każdemu przychodzi z taką samą łatwością i w tym samym tempie. Oczywiście zdrowo i przeciętnie rozwijający się ludzie powinni osiągać podobną dojrzałość emocjonalną i intelektualną w podobnym czasie, ale jednak szczególnie we wczesnych latach rozwoju zupełnie naturalne jest, gdy jedne dzieci jeszcze przed trzecim rokiem życia radzą sobie biegle z pewnymi czynnościami, które innym pięciolatkom mogą sprawiać problemy. Nie oznacza to wcale, że te nieco wolniej na początku rozwijające się dzieci wkrótce później nie wyskoczą do przodu i nie będą robiły znacznie większego wrażenia na wszystkich dookoła. Nie ma tutaj jasnych reguł, ale bez wątpienia uważni rodzice powinni zawsze mieć na uwadze przyszłość swojego dziecka a więc i jego przyszłą edukację. Dlatego tak ważne jest uważne obserwowanie postępów własnego dziecka i reagowanie, jeśli ma się jasne powody martwić o jego wyniki w szkole.

Comments are closed.