• Zajęcia pozalekcyjne dla dzieci – przykry obowiązek czy przyjemność?Zajęcia pozalekcyjne dla dzieci – przykry obowiązek czy przyjemność?
    Dla wielu dzieci zakończenie lekcji w szkole nie jest końcem nauki w danym dniu. Z reguły, po krótkiej przerwie zaczyna się popołudnie związane z zajęciami dodatkowymi. Często rodzice przekładają na …
  • Excel w HRExcel w HR
    Excel. Praca w dziale zarządzania zasobami ludzkimi z pewnością nie należy do łatwych. Każda praca, w której mamy do czynienia z innymi ludźmi jest trudna. Kiedy w grę wchodzi przeprowadzenie …
  • System edukacji w PolsceSystem edukacji w Polsce
    Polski system edukacji wykazuje systematyczną zmienność oraz złożoność. Jest to jeden z najbardziej skomplikowanych systemów edukacyjnych występujących w Europie. Edukacja w Polsce rozpoczyna się już na etapie przedszkolnym. Dzieci już …

Wpływ rodziców na proces edukacji

Przekonanie dzieci do nauki stanowi dla rodziców niejednokrotnie bardzo wielkie wyzwanie, które równie często przerasta rodziców nie umiejących porozumieć się ze swoimi pociechami. Mało godzin spędzonych przez rodziców z dzieckiem sprawia niejednokrotnie, że po kolejnych informacjach o złych ocenach w szkole i braku poprawy w nauczaniu rodzice wpadają w strach a niejednokrotnie złość, obwiniając dziecko i jego leniwość za takie złe wyniki. Niejednokrotnie jednak przyczyna złych wyników nauczania może leżeć gdzieś znacznie głębiej, czasami to sytuacja w domu, na którą starsi rodzice nie zwracają uwagi, może poważnie uniemożliwiać dziecku skupienie się na nauce. Niejednokrotnie także wyjątkowo złe oceny mogą być sygnałem jakiegoś większego psychologicznego problemu czy bariery, którą tylko odpowiednie terapie psychologiczne będą w stanie skorygować – o ile zapoczątkowane jeszcze we wczesnym wieku. Najważniejsze, co powinni robić rodzice, to nie krytykować dzieci zbyt mocno, ale zachęcać i mobilizować do nauki bez stresowania.

Comments are closed.