• Twarda walka o potencjalnych wykładowcówTwarda walka o potencjalnych wykładowców
    Coraz częściej rywalizacja na rynku oferty edukacyjnej przypomina prawdziwą bratobójczą wojnę pomiędzy rynkowymi konkurentami. Dzieje się tak dlatego, że od wielu lat obok zwykle szanowanych i podziwianych uniwersytetów i szkół …
  • Wiedza teoretyczna i praktycznaWiedza teoretyczna i praktyczna
    Jeśli chodzi o podział wiedzy – w aspekcie teoretycznym, to możemy go dokonać bez większych problemów. Dokonał go już na przykład Arystoteles, wielki filozof, który stworzył podstawy pod dzisiejsze systemy …
  • Sposoby na poprawę pamięciSposoby na poprawę pamięci
    Większość z nas chciałaby wszystko dobrze zapamiętywać, aby nie mieć później z tego tytułu nie przyjemnych sytuacji. Jak łatwiej by było jakby pamiętało się wszystko co ma się zrobić, załatwić, …

Wpływ rodziców na proces edukacji

Przekonanie dzieci do nauki stanowi dla rodziców niejednokrotnie bardzo wielkie wyzwanie, które równie często przerasta rodziców nie umiejących porozumieć się ze swoimi pociechami. Mało godzin spędzonych przez rodziców z dzieckiem sprawia niejednokrotnie, że po kolejnych informacjach o złych ocenach w szkole i braku poprawy w nauczaniu rodzice wpadają w strach a niejednokrotnie złość, obwiniając dziecko i jego leniwość za takie złe wyniki. Niejednokrotnie jednak przyczyna złych wyników nauczania może leżeć gdzieś znacznie głębiej, czasami to sytuacja w domu, na którą starsi rodzice nie zwracają uwagi, może poważnie uniemożliwiać dziecku skupienie się na nauce. Niejednokrotnie także wyjątkowo złe oceny mogą być sygnałem jakiegoś większego psychologicznego problemu czy bariery, którą tylko odpowiednie terapie psychologiczne będą w stanie skorygować – o ile zapoczątkowane jeszcze we wczesnym wieku. Najważniejsze, co powinni robić rodzice, to nie krytykować dzieci zbyt mocno, ale zachęcać i mobilizować do nauki bez stresowania.

Comments are closed.