• Mądrość, inteligencja, wiedza, nierozumiane różnice między pojęciamiMądrość, inteligencja, wiedza, nierozumiane różnice między pojęciami
    Wiele osób myli poszczególne pojęcia jakie związane są z informacjami, które możemy pozyskiwać i jakimi możemy się posługiwać. Pojęciami jakie są nagminnie mylone są wiedza, inteligencja oraz mądrość. Dla wielu …
  • Nauka poprzez słuchanieNauka poprzez słuchanie
    Nauka jest jednym z najważniejszych elementów w życiu każdego człowieka. Dzięki niej stajemy się o wiele bardziej elokwentni, a co więcej znaczenie szerszą posiadamy wiedzę. Aby jednak móc osiągnąć dobre …
  • Gablota na medaleGablota na medale
    Gablota na pewno się przyda. W wielu instytucjach, placówkach czy chociażby klubach sportowych, które mają swoje siedziby powinno znajdować się coś takiego jak gablota na medale.Takich cennych rzeczy bowiem nie …

Wpływ rodziców na proces edukacji

Przekonanie dzieci do nauki stanowi dla rodziców niejednokrotnie bardzo wielkie wyzwanie, które równie często przerasta rodziców nie umiejących porozumieć się ze swoimi pociechami. Mało godzin spędzonych przez rodziców z dzieckiem sprawia niejednokrotnie, że po kolejnych informacjach o złych ocenach w szkole i braku poprawy w nauczaniu rodzice wpadają w strach a niejednokrotnie złość, obwiniając dziecko i jego leniwość za takie złe wyniki. Niejednokrotnie jednak przyczyna złych wyników nauczania może leżeć gdzieś znacznie głębiej, czasami to sytuacja w domu, na którą starsi rodzice nie zwracają uwagi, może poważnie uniemożliwiać dziecku skupienie się na nauce. Niejednokrotnie także wyjątkowo złe oceny mogą być sygnałem jakiegoś większego psychologicznego problemu czy bariery, którą tylko odpowiednie terapie psychologiczne będą w stanie skorygować – o ile zapoczątkowane jeszcze we wczesnym wieku. Najważniejsze, co powinni robić rodzice, to nie krytykować dzieci zbyt mocno, ale zachęcać i mobilizować do nauki bez stresowania.

Comments are closed.