• System edukacjiSystem edukacji
    Reforma systemu szkolnictwa, która zadecydowała o obecnej strukturze funkcjonowania szkół powszechnych w naszym kraju, jest po dziś dzień (a może i z każdym rokiem bardziej) ostro krytykowana zarówno przez specjalistów, …
  • Bycie prymusemBycie prymusem
    Dzieci, które doskonale się uczą, tak zwane polskie fenomeny, nie mają pod żadnym pozorem łatwego życia. wszystko dla nich jest niekiedy zbyt skomplikowane, aby były one w stanie się jakoś …
  • Matematyka jak do niej przywyknąć?Matematyka jak do niej przywyknąć?
    Bardzo często zadania matematyczne są piętą Achillesa wielu uczniów. Nie każdy potrafi w łatwy sposób rozwiązać trudne zadania, czerpiąc z tego satysfakcję. Osoby, które mają trudności z zadaniami matematycznymi nie …

Wiedzieć znaczy rozumieć?

Mówi się, że wiedza o jakiejś rzeczy i jej dokładne zrozumienie to dwa odrębne zupełnie pojęcia. Warto więc z całą pewnością zdać sobie z tego sprawę i przyjrzeć się tematowi nieco bliżej, a nasze możliwości działania ulegną znacznemu poszerzeniu. Jaka więc jest różnica pomiędzy nabyciem wiedzy na dany temat, a prawdziwym zrozumieniu danej kwestii? To proste – różnica ta polega przede wszystkim na tym, że zdobycie wiedzy to jedynie zakodowanie jakiejś informacji w swoich szarych komórkach. Aby jednak wiedza ta posłużyła nam do czegokolwiek, istnieje konieczność jej operacjonalizacji, a więc przełożenia na działania praktyczne. Warto o tym z całą pewnością pamiętać, ponieważ wielu z nas wydaje się, choćby w szkole, że wystarczy się nauczyć tego, co jest przedmiotem lekcji na pamięć, by być dobrze przygotowanym do rozmowy na ten temat, czy też napisania klasówki. W rzeczywistości jednak sytuacja wygląda zupełnie inaczej i to zrozumienie, a wiec przetworzenie tej informacji daje szansę na sukces.

Comments are closed.