• Emisja głosu – programEmisja głosu – program
    Względem nauki w przedszkolu ważne są pewne elementy edukacyjne. Przede wszystkim emisja głosu, to właśnie na tym można się najbardziej skupić. Taka emisja głosu to przede wszystkim ćwiczenia prowadzone dla …
  • Plus edukacja opiniePlus edukacja opinie
    Szkoły dla dorosłych. Plus edukacja to nic innego jak tylko szkoły dla dorosłych, które cieszą się coraz większym zaufaniem. Jak wiadomo, nie każdy z nas może i nie każdy chce …
  • Studia podyplomowe coachingStudia podyplomowe coaching
    Czy studia podyplomowe coaching są dla Ciebie?. W ostatnich latach coaching stał się pojęciem bardzo modnym i jednocześnie wiele uczelni prywatnych zaczęło oferować wykształcenie w tym kierunku. Zazwyczaj korzystają z …

Wiedzieć znaczy rozumieć?

Mówi się, że wiedza o jakiejś rzeczy i jej dokładne zrozumienie to dwa odrębne zupełnie pojęcia. Warto więc z całą pewnością zdać sobie z tego sprawę i przyjrzeć się tematowi nieco bliżej, a nasze możliwości działania ulegną znacznemu poszerzeniu. Jaka więc jest różnica pomiędzy nabyciem wiedzy na dany temat, a prawdziwym zrozumieniu danej kwestii? To proste – różnica ta polega przede wszystkim na tym, że zdobycie wiedzy to jedynie zakodowanie jakiejś informacji w swoich szarych komórkach. Aby jednak wiedza ta posłużyła nam do czegokolwiek, istnieje konieczność jej operacjonalizacji, a więc przełożenia na działania praktyczne. Warto o tym z całą pewnością pamiętać, ponieważ wielu z nas wydaje się, choćby w szkole, że wystarczy się nauczyć tego, co jest przedmiotem lekcji na pamięć, by być dobrze przygotowanym do rozmowy na ten temat, czy też napisania klasówki. W rzeczywistości jednak sytuacja wygląda zupełnie inaczej i to zrozumienie, a wiec przetworzenie tej informacji daje szansę na sukces.

Comments are closed.