• Nauka pisania – formy
    Dla dzieci nauczenie się pisać jest na pewno czymś nowym, zwłaszcza w odniesieniu do pierwszych klas szkół podstawowych, jak również przedszkola. W niektórych przedszkolach dzieci w wieku pięciu, sześciu lat …
  • Rankingi uczelni wyższych
    Dzisiaj samo studiowanie nie daje praktycznie żadnej pewności co do przyszłości swojego zawodowego życia. Dlatego osoby decydujące się na składanie papierów na wyjątkowo wymagające uczelnie coraz częściej chcą mieć pewność, …
  • Emisja głosu – program
    Względem nauki w przedszkolu ważne są pewne elementy edukacyjne. Przede wszystkim emisja głosu, to właśnie na tym można się najbardziej skupić. Taka emisja głosu to przede wszystkim ćwiczenia prowadzone dla …

Wiedzieć znaczy rozumieć?

Mówi się, że wiedza o jakiejś rzeczy i jej dokładne zrozumienie to dwa odrębne zupełnie pojęcia. Warto więc z całą pewnością zdać sobie z tego sprawę i przyjrzeć się tematowi nieco bliżej, a nasze możliwości działania ulegną znacznemu poszerzeniu. Jaka więc jest różnica pomiędzy nabyciem wiedzy na dany temat, a prawdziwym zrozumieniu danej kwestii? To proste – różnica ta polega przede wszystkim na tym, że zdobycie wiedzy to jedynie zakodowanie jakiejś informacji w swoich szarych komórkach. Aby jednak wiedza ta posłużyła nam do czegokolwiek, istnieje konieczność jej operacjonalizacji, a więc przełożenia na działania praktyczne. Warto o tym z całą pewnością pamiętać, ponieważ wielu z nas wydaje się, choćby w szkole, że wystarczy się nauczyć tego, co jest przedmiotem lekcji na pamięć, by być dobrze przygotowanym do rozmowy na ten temat, czy też napisania klasówki. W rzeczywistości jednak sytuacja wygląda zupełnie inaczej i to zrozumienie, a wiec przetworzenie tej informacji daje szansę na sukces.

Comments are closed.