• Rola rodzica w wyborze kierunku dalszej edukacjiRola rodzica w wyborze kierunku dalszej edukacji
    Odkrycie swoim zainteresowań i możliwości we właściwym momencie często wymaga pomocy specjalisty. Pierwotnie do takiej roli są stworzeni rodzice. To oni obserwują swoje dziecko od najmłodszych lat życia, wiedzą, co …
  • CzlowiekCzlowiek
    Człowiek – świadomie lub nieświadomie – czerpie z otaczającego go środowiska wytyczne do tego, co nazywa estetyką. Jego artystyczne wyczucie formy rozwija się, szkoli i ożywia w codziennym kontakcie z …
  • Nauka odpowiada na najważniejsze pytaniaNauka odpowiada na najważniejsze pytania
    Dzisiejsze zaawansowanie technologiczne jest na tak wysokim poziomie, że prawie każdego dnia można usłyszeć w radiu czy przeczytać w gazecie o nowym odkryciu naukowców. Urządzenia elektroniczne praktyczne już w dniu …

Wiedzieć znaczy rozumieć?

Mówi się, że wiedza o jakiejś rzeczy i jej dokładne zrozumienie to dwa odrębne zupełnie pojęcia. Warto więc z całą pewnością zdać sobie z tego sprawę i przyjrzeć się tematowi nieco bliżej, a nasze możliwości działania ulegną znacznemu poszerzeniu. Jaka więc jest różnica pomiędzy nabyciem wiedzy na dany temat, a prawdziwym zrozumieniu danej kwestii? To proste – różnica ta polega przede wszystkim na tym, że zdobycie wiedzy to jedynie zakodowanie jakiejś informacji w swoich szarych komórkach. Aby jednak wiedza ta posłużyła nam do czegokolwiek, istnieje konieczność jej operacjonalizacji, a więc przełożenia na działania praktyczne. Warto o tym z całą pewnością pamiętać, ponieważ wielu z nas wydaje się, choćby w szkole, że wystarczy się nauczyć tego, co jest przedmiotem lekcji na pamięć, by być dobrze przygotowanym do rozmowy na ten temat, czy też napisania klasówki. W rzeczywistości jednak sytuacja wygląda zupełnie inaczej i to zrozumienie, a wiec przetworzenie tej informacji daje szansę na sukces.

Comments are closed.