• Dzieci uczą się od pierwszych dni życiaDzieci uczą się od pierwszych dni życia
    Nieprawdziwe jest stwierdzenie, że edukacja naszych pociech następuje dopiero w momencie rozpoczęcia przedszkola lub szkoły. Niestety większość rodziców wciąż uważa, że te instytucje stanowią jedyny sposób nauczania i przed ich …
  • Konstytucja 3 majaKonstytucja 3 maja
    Konstytucja 3 maja. Konstytucja przyjęta 3 maja 1791 roku była pierwszym spisanym tego typu dokumentem nie tylko w Polsce, ale również w Europie. Na świecie tylko konstytucja amerykańska została uchwalona …
  • Kursy pierwszej pomocyKursy pierwszej pomocy
    Pierwsza pomoc. Udzielenie pierwszej pomocy w sytuacji kryzysowej może uratować komuś życie. Dlatego ogromną popularnością cieszą się kursy pierwszej pomocy, które pozwalają zapoznać się z podstawowymi zasadami i zastosować zdobytą …

Wiedzieć znaczy rozumieć?

Mówi się, że wiedza o jakiejś rzeczy i jej dokładne zrozumienie to dwa odrębne zupełnie pojęcia. Warto więc z całą pewnością zdać sobie z tego sprawę i przyjrzeć się tematowi nieco bliżej, a nasze możliwości działania ulegną znacznemu poszerzeniu. Jaka więc jest różnica pomiędzy nabyciem wiedzy na dany temat, a prawdziwym zrozumieniu danej kwestii? To proste – różnica ta polega przede wszystkim na tym, że zdobycie wiedzy to jedynie zakodowanie jakiejś informacji w swoich szarych komórkach. Aby jednak wiedza ta posłużyła nam do czegokolwiek, istnieje konieczność jej operacjonalizacji, a więc przełożenia na działania praktyczne. Warto o tym z całą pewnością pamiętać, ponieważ wielu z nas wydaje się, choćby w szkole, że wystarczy się nauczyć tego, co jest przedmiotem lekcji na pamięć, by być dobrze przygotowanym do rozmowy na ten temat, czy też napisania klasówki. W rzeczywistości jednak sytuacja wygląda zupełnie inaczej i to zrozumienie, a wiec przetworzenie tej informacji daje szansę na sukces.

Comments are closed.