• Kolejność musi być nauka i później pracaKolejność musi być nauka i później praca
    Szkoła to bardzo szeroki temat, teraz kiedy to wszystko tak ładnie się rozwinęło. Aktualnie uczeń ma swoje prawa, to nie czasy, gdy za ścianą edukacji był ogromny rygor. Jest szacunek, …
  • Wiedza o życiu w rodzinieWiedza o życiu w rodzinie
    Wiedza o życiu w rodzinie jest jednym z przedmiotów, które są do zaliczenia w szkole. Jednakże ten przedmiot jest jak najbardziej potrzebny. Na takim przedmiocie można dowiedzieć się wielu ciekawych …
  • Emisja głosu – programEmisja głosu – program
    Względem nauki w przedszkolu ważne są pewne elementy edukacyjne. Przede wszystkim emisja głosu, to właśnie na tym można się najbardziej skupić. Taka emisja głosu to przede wszystkim ćwiczenia prowadzone dla …

System edukacji

Reforma systemu szkolnictwa, która zadecydowała o obecnej strukturze funkcjonowania szkół powszechnych w naszym kraju, jest po dziś dzień (a może i z każdym rokiem bardziej) ostro krytykowana zarówno przez specjalistów, nauczycieli, jak i przez uczniów. Wcześniejszy system zakładał istnienie szkoły podstawowej, która składała się z ośmiu klas, a następnie czteroletniego liceum, które miało przygotowywać uczniów do egzaminów na studia. Obecnie edukacja w Polsce ujęta jest w system trójstopniowy – sześcioletnia szkoła podstawowa, następnie trzyletnie gimnazjum, po czym uczeń trafia do liceum, gdzie nauka trwa trzy lata, lub technikum, w którym uczeń kształci się cztery lata. Inną możliwością na etapie pogimnazjalnym jest start do szkoły zawodowej, która trwa zależnie od danego profilu od trzech do czterech lat. Pedagodzy i uczniowie zgodnie twierdzą, że sam pomysł powołania instytucji gimnazjum był pomysłem zupełnie chybionym. Często wskazuje się na gimnazja, jako na „szkoły przemocy”, gdyż uczniowie znajdują się wtedy na wyjątkowo trudnym etapie okresu dojrzewania. Z kolei skrócenie czasu nauki w liceach ogólnokształcących sprawia, że kandydaci na studia w ogromnej większości przypadkow są słabo przygotowani do podjęcia studiów wyższych.

Comments are closed.