• Szkolenia edukacyjne przed egzaminem gimnazjalnymSzkolenia edukacyjne przed egzaminem gimnazjalnym
    Nasz system nauczania zaczyna wprowadzać coraz większe urozmaicenia w celu jeszcze bardziej wnikliwego sprawdzania jakości wiedzy, które posiadają dzieci. Jest to również informacja dla rodziców na temat tego gdzie ich …
  • Polskie platformy forexPolskie platformy forex
    Opcje binarne w Polsce. Każdy kto interesuje się zarabianiem pieniędzy przez internet, zapewne nieraz słyszał o zarabianiu na opcjach binarnych, czyli na rynku Forex. Jest to alternatywny sposób zarabiania, dla …
  • Rola rodzica w wyborze kierunku dalszej edukacjiRola rodzica w wyborze kierunku dalszej edukacji
    Odkrycie swoim zainteresowań i możliwości we właściwym momencie często wymaga pomocy specjalisty. Pierwotnie do takiej roli są stworzeni rodzice. To oni obserwują swoje dziecko od najmłodszych lat życia, wiedzą, co …

System edukacji

Reforma systemu szkolnictwa, która zadecydowała o obecnej strukturze funkcjonowania szkół powszechnych w naszym kraju, jest po dziś dzień (a może i z każdym rokiem bardziej) ostro krytykowana zarówno przez specjalistów, nauczycieli, jak i przez uczniów. Wcześniejszy system zakładał istnienie szkoły podstawowej, która składała się z ośmiu klas, a następnie czteroletniego liceum, które miało przygotowywać uczniów do egzaminów na studia. Obecnie edukacja w Polsce ujęta jest w system trójstopniowy – sześcioletnia szkoła podstawowa, następnie trzyletnie gimnazjum, po czym uczeń trafia do liceum, gdzie nauka trwa trzy lata, lub technikum, w którym uczeń kształci się cztery lata. Inną możliwością na etapie pogimnazjalnym jest start do szkoły zawodowej, która trwa zależnie od danego profilu od trzech do czterech lat. Pedagodzy i uczniowie zgodnie twierdzą, że sam pomysł powołania instytucji gimnazjum był pomysłem zupełnie chybionym. Często wskazuje się na gimnazja, jako na „szkoły przemocy”, gdyż uczniowie znajdują się wtedy na wyjątkowo trudnym etapie okresu dojrzewania. Z kolei skrócenie czasu nauki w liceach ogólnokształcących sprawia, że kandydaci na studia w ogromnej większości przypadkow są słabo przygotowani do podjęcia studiów wyższych.

Comments are closed.