• Język i InternetJęzyk i Internet
    To już tylko kwestia czasu by kursy językowe przez Internet z wykorzystaniem komunikatorów takich jak Skype odniosły w naszym kraju wielki sukces, nic nie stoi bowiem na przeszkodzie by i …
  • Zarządzanie operacyjneZarządzanie operacyjne
    Zarządzanie operacyjne zwane jest także, jako zarządzanie czynnikami konkurencyjności, w którym to wyróżnia się trzy klasyczne czynniki konkurencyjności. Czynnikami tymi są, więc: jakość, koszt i dostawa. Zarządzanie operacyjne cechuje się …
  • Jakie możliwości daje nam współczesne nauka?Jakie możliwości daje nam współczesne nauka?
    Postęp naukowy w wielu dziedzinach życia jest coraz szybszy. Zdecydowanie przekroczył on nawet optymistyczne przewidywania wielu futurystów. Postęp naukowy jest znacznie szybszy od przewidywanego postępu w trybie geometrycznym, co dotyczy …

System edukacji

Reforma systemu szkolnictwa, która zadecydowała o obecnej strukturze funkcjonowania szkół powszechnych w naszym kraju, jest po dziś dzień (a może i z każdym rokiem bardziej) ostro krytykowana zarówno przez specjalistów, nauczycieli, jak i przez uczniów. Wcześniejszy system zakładał istnienie szkoły podstawowej, która składała się z ośmiu klas, a następnie czteroletniego liceum, które miało przygotowywać uczniów do egzaminów na studia. Obecnie edukacja w Polsce ujęta jest w system trójstopniowy – sześcioletnia szkoła podstawowa, następnie trzyletnie gimnazjum, po czym uczeń trafia do liceum, gdzie nauka trwa trzy lata, lub technikum, w którym uczeń kształci się cztery lata. Inną możliwością na etapie pogimnazjalnym jest start do szkoły zawodowej, która trwa zależnie od danego profilu od trzech do czterech lat. Pedagodzy i uczniowie zgodnie twierdzą, że sam pomysł powołania instytucji gimnazjum był pomysłem zupełnie chybionym. Często wskazuje się na gimnazja, jako na „szkoły przemocy”, gdyż uczniowie znajdują się wtedy na wyjątkowo trudnym etapie okresu dojrzewania. Z kolei skrócenie czasu nauki w liceach ogólnokształcących sprawia, że kandydaci na studia w ogromnej większości przypadkow są słabo przygotowani do podjęcia studiów wyższych.

Comments are closed.