• Zapisz się do szkoły językowejZapisz się do szkoły językowej
    Znajomość języków obcych to w dzisiejszych czasach jedno z wymagań, jakie musi spełniać niemalże każdy pracownik. Już od najmłodszych lat nasze dzieci są uczone języków obcych. Posiada to ogrom zalet, …
  • Plus edukacja opiniePlus edukacja opinie
    Szkoły dla dorosłych. Plus edukacja to nic innego jak tylko szkoły dla dorosłych, które cieszą się coraz większym zaufaniem. Jak wiadomo, nie każdy z nas może i nie każdy chce …
  • Kursy – warto się dodatkowo edukować!Kursy – warto się dodatkowo edukować!
    Na rynku pracy liczy się to, aby być konkurencyjnym pracownikiem. Obecnie bardzo wiele osób zapomina niestety o tym i nie inwestuje w swoją karierę. Same studia wyższe czy też wykształcenie …

System edukacji

Reforma systemu szkolnictwa, która zadecydowała o obecnej strukturze funkcjonowania szkół powszechnych w naszym kraju, jest po dziś dzień (a może i z każdym rokiem bardziej) ostro krytykowana zarówno przez specjalistów, nauczycieli, jak i przez uczniów. Wcześniejszy system zakładał istnienie szkoły podstawowej, która składała się z ośmiu klas, a następnie czteroletniego liceum, które miało przygotowywać uczniów do egzaminów na studia. Obecnie edukacja w Polsce ujęta jest w system trójstopniowy – sześcioletnia szkoła podstawowa, następnie trzyletnie gimnazjum, po czym uczeń trafia do liceum, gdzie nauka trwa trzy lata, lub technikum, w którym uczeń kształci się cztery lata. Inną możliwością na etapie pogimnazjalnym jest start do szkoły zawodowej, która trwa zależnie od danego profilu od trzech do czterech lat. Pedagodzy i uczniowie zgodnie twierdzą, że sam pomysł powołania instytucji gimnazjum był pomysłem zupełnie chybionym. Często wskazuje się na gimnazja, jako na „szkoły przemocy”, gdyż uczniowie znajdują się wtedy na wyjątkowo trudnym etapie okresu dojrzewania. Z kolei skrócenie czasu nauki w liceach ogólnokształcących sprawia, że kandydaci na studia w ogromnej większości przypadkow są słabo przygotowani do podjęcia studiów wyższych.

Comments are closed.