• Dzieci uczą się od pierwszych dni życia
    Nieprawdziwe jest stwierdzenie, że edukacja naszych pociech następuje dopiero w momencie rozpoczęcia przedszkola lub szkoły. Niestety większość rodziców wciąż uważa, że te instytucje stanowią jedyny sposób nauczania i przed ich …
  • Excel w HR
    Excel. Praca w dziale zarządzania zasobami ludzkimi z pewnością nie należy do łatwych. Każda praca, w której mamy do czynienia z innymi ludźmi jest trudna. Kiedy w grę wchodzi przeprowadzenie …
  • Rankingi popularności coraz ważniejsze
    Różne uczelnie mają bardzo różną renomę i bardzo rzadko składa się tak, że jedna szkoła wyższa wyraźnie prowadzi we wszystkich dyscyplinach naukowych. Dlatego rozliczne rankingi pokazujące popularność i jakość danych …

Równe szanse w szkole

Wyrównywanie szans dzieci pochodzących z różnych środowisk i społeczności powinno się stać priorytetem dla szkół znajdujących się na terenie całej Polski. To właśnie edukacja powinna być tym elementem, który gwarantuje każdemu obywatelowi równy i sprawiedliwy start w dorosłe życie. Tymczasem wystarczy porównać poziom kształcenia jakiemu podlegają uczniowie środowisk wiejskich i miejskich. Ci pierwsi maja szerszy dostęp do nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych, lepszych podręczników, bibliotek, czy miejsc związanych z kulturą, tj. teatry, kina, czy galerie sztuki, a także szersza paletę możliwości rozwoju poprzez kursy językowe, czy różnego rodzaju warsztaty. W tym samym czasie dzieci z środowisk wiejskich mają nawet utrudniony dostęp do szkoły, niejednokrotnie musząc przemierzyć kilka kilometrów, aby do niej dotrzeć i to jeszcze przy sprzyjającej pogodzie. Na szczęście coraz częściej gminy podejmują się zapewnienia transportu dla uczniów nawet z najdalej wysuniętych terenów. Nie zmienia to jednak faktu, że tereny wiejskie musza się liczyć z brakiem równych szans w edukacji, co spowodowane jest, m. in. przez korzystanie z przestarzałych podręczników, co znów wynika z tego, że wielu rodziców z terenów wiejskich nie stać na zakup nowego zestawu książek.

Comments are closed.