• Uroki edukacjiUroki edukacji
    Każdy z nas chciałby mieć dzisiaj jak najlepsze i najwyższe wykształcenie i jak najlepsza pracę. To można w bardzo łatwy sposób osiągnąć. Wszystko zależy od naszej nauki i edukacji. Edukacja …
  • Nikt nie lubi się edukowaćNikt nie lubi się edukować
    Istnieje stwierdzenie, ze nikt nie lubi się edukować, że nikt nie lubi się uczyć. Oczywiście nie jest to prawda. Wiadomo, ze wiele osób nie lubi się uczyć, wiele osób nie …
  • Syria i Iran zakłócają sygnały satelitarneSyria i Iran zakłócają sygnały satelitarne
    Europejska Unia Nadawców poinformowała ostatnio opinię publiczną, że Syria i Iran zakłócają transmisje satelitarne niektórych nadawców, wśród których wymienia się między innymi brytyjska telewizję BBC, Deutsche Welle i Głos Ameryki. …

Rewolucja amerykanska

Podłoże i przyczyny rewolucji amerykańskiej wykraczały oczywiście daleko poza wspomniane wyżej postanowienia Aktu Quebecu z 1774 r. Konflikty poszczególnych kolonii z metropolią brytyjską ciągnęły się na przestrzeni długiego okresu od pierwszej połowy XVII w. i narastały z biegiem czasu coraz poważniej. Trzynaście kolonii północnoamerykańskich Wielkiej Brytanii nie stanowiło jednolitego organizmu ani pod względem naro-dowościowo-językowym, ani ekonomicznym czy społecznym. W przededniu wojny o niepodległość liczyły one około 1,8 min mieszkańców i wykazywały tendencję do stałego wzrostu dzięki nieustannemu napływowi imigrantów. Dominował element anglosaski, pod względem religijnym kalwiński, zaznaczały się liczne różnice w sytuacji i strukturze poszczególnych kolonii. W południowych koloniach (Georgia, Karolina Południowa, Karolina Północna, Wirginia, Maryland) rozwinęły się na wielką skalę plantacje ryżu i bawełny, wykorzystujące w dużym stopniu siłę niewolniczą Murzynów. Stanowiły one przeważnie własność wielkich posiadaczy i produkowały na eksport, znajdujący się całkowicie w rękach kupców ngielskich. Kolonie środkowe (Delaware, New Jersey, Pennsylvania, New York) odznaczały się znaczną liczbą niewielkich posiadłości farmerskich, uprawiających zboże i kukurydzę oraz prowadzących hodowlę.

Comments are closed.