• Nauka w domu
    Nauka jest potrzebna zawsze i wszędzie. Nauka to nie tylko lekcje w szkole, ale także jest to nauka w domu. Nie można być świetnym uczniem, jeśli poświęci się tylko i …
  • Kurs grafiki komputerowej Warszawa
    Otwieramy kurs grafiki komputerowej Warszawa. Ponieważ nasza szkoła i oferowane przez nas kursy nieustannie cieszą się zainteresowaniem, postanowiliśmy poszerzyć ofertę! Do tej pory edukowaliśmy głównie przyszłych informatyków i większość naszych …
  • Uroki edukacji
    Każdy z nas chciałby mieć dzisiaj jak najlepsze i najwyższe wykształcenie i jak najlepsza pracę. To można w bardzo łatwy sposób osiągnąć. Wszystko zależy od naszej nauki i edukacji. Edukacja …

Rewolucja amerykanska

Podłoże i przyczyny rewolucji amerykańskiej wykraczały oczywiście daleko poza wspomniane wyżej postanowienia Aktu Quebecu z 1774 r. Konflikty poszczególnych kolonii z metropolią brytyjską ciągnęły się na przestrzeni długiego okresu od pierwszej połowy XVII w. i narastały z biegiem czasu coraz poważniej. Trzynaście kolonii północnoamerykańskich Wielkiej Brytanii nie stanowiło jednolitego organizmu ani pod względem naro-dowościowo-językowym, ani ekonomicznym czy społecznym. W przededniu wojny o niepodległość liczyły one około 1,8 min mieszkańców i wykazywały tendencję do stałego wzrostu dzięki nieustannemu napływowi imigrantów. Dominował element anglosaski, pod względem religijnym kalwiński, zaznaczały się liczne różnice w sytuacji i strukturze poszczególnych kolonii. W południowych koloniach (Georgia, Karolina Południowa, Karolina Północna, Wirginia, Maryland) rozwinęły się na wielką skalę plantacje ryżu i bawełny, wykorzystujące w dużym stopniu siłę niewolniczą Murzynów. Stanowiły one przeważnie własność wielkich posiadaczy i produkowały na eksport, znajdujący się całkowicie w rękach kupców ngielskich. Kolonie środkowe (Delaware, New Jersey, Pennsylvania, New York) odznaczały się znaczną liczbą niewielkich posiadłości farmerskich, uprawiających zboże i kukurydzę oraz prowadzących hodowlę.

Comments are closed.