• Książki popularnonaukowe – warto je czytać!
    Chcesz i lubisz wiedzieć więcej o swoim otoczeniu i tym, co się w nim dzieje? W takim przypadku dobrym rozwiązaniem dla ciebie będzie poszukiwanie informacji w książkach popularnonaukowych. Selekcja takich …
  • Nakłady na naukę są z roku na rok mniejsze
    Mamy w Polsce wielu naukowców dużej klasy, którzy dają z siebie wszystko w dążeniu do nowych odkryć. Bardzo rzadko, praca naszych naukowców przekłada się na zastosowanie metod, czy wprowadzeniu nowych …
  • Dzieci uczą się od pierwszych dni życia
    Nieprawdziwe jest stwierdzenie, że edukacja naszych pociech następuje dopiero w momencie rozpoczęcia przedszkola lub szkoły. Niestety większość rodziców wciąż uważa, że te instytucje stanowią jedyny sposób nauczania i przed ich …

Predyspozycje zawodowe

W Polsce nadal kierunkowanie młodych ludzi w stronę zawodów w jakich mogą się najlepiej sprawdzić nie jest modne. Rynek doradztwa zawodowego oraz personalnego praktycznie nie istnieje. W takich krajach, jak USA, czy Francja istnieją rozbudowane instytucje, organizacje, firmy, które współpracują ze szkołami w celu umożliwienia uczniom wybrania najlepszego dla nich kierunku edukacji. W tym celu przeprowadza się z jednej strony testy edukacyjne, psychologiczne oraz predyspozycji zawodowych. Wykorzystywane są również metody opierające się na badaniu pisma, które również wskazuje predyspozycje psychologiczne, czy charakterologiczne badanych osób. Ta metoda jest modna przede wszystkim we Francji oraz krajach niemieckojęzycznych. Badanie predyspozycji nie ma na celu wskazanie konkretnego zawodu w jakim młody człowiek ma się sprawdzić. Z drugiej strony możliwa jest ocena, czy badana osoba jest wytrwała, skrupulatna, czy energiczna. Osoba, która potrzebuje wyzwań nie powinna decydować się na zawody w jakich konieczne jest spędzanie wielu godzin na żmudnych pracach, obliczeniach. Z drugiej strony jest to doskonała praca dla osób, które lubią wykonywanie powtarzalnych zadań, a jednocześnie dla osób rzetelnych i skrupulatnych.

Comments are closed.