• Wiedza potrzebna w nietypowych sytuacjachWiedza potrzebna w nietypowych sytuacjach
    Wiedza nie tylko ta szkolna jest bardzo potrzebna. Niejednokrotnie z niej korzystamy na co dzień. Oczywiście wniosek z tego jest taki, ze dzięki wiedzy zachodzimy w życiu bardzo wysoko i …
  • Rozpoczynanie długiej przygodyRozpoczynanie długiej przygody
    Studia przeważnie trwają pięć lat, co sprawia, że po ich zakończeniu człowiek czuje się dość mocno zmieniony i nadgryziony przez ząb czasu. Teoretycznie jest to doskonały okres, aby młodzi studenci …
  • Quebec w rewolucjiQuebec w rewolucji
    Początkowo przywódcy rewolucji amerykańskiej mimo wszystko mieli nadzieję, że Quebec przyłączy się do powstania i w 1775 r., w celu wywarcia presji w tym kierunku, wysłali wojska z Nowego Jorku …

Predyspozycje zawodowe

W Polsce nadal kierunkowanie młodych ludzi w stronę zawodów w jakich mogą się najlepiej sprawdzić nie jest modne. Rynek doradztwa zawodowego oraz personalnego praktycznie nie istnieje. W takich krajach, jak USA, czy Francja istnieją rozbudowane instytucje, organizacje, firmy, które współpracują ze szkołami w celu umożliwienia uczniom wybrania najlepszego dla nich kierunku edukacji. W tym celu przeprowadza się z jednej strony testy edukacyjne, psychologiczne oraz predyspozycji zawodowych. Wykorzystywane są również metody opierające się na badaniu pisma, które również wskazuje predyspozycje psychologiczne, czy charakterologiczne badanych osób. Ta metoda jest modna przede wszystkim we Francji oraz krajach niemieckojęzycznych. Badanie predyspozycji nie ma na celu wskazanie konkretnego zawodu w jakim młody człowiek ma się sprawdzić. Z drugiej strony możliwa jest ocena, czy badana osoba jest wytrwała, skrupulatna, czy energiczna. Osoba, która potrzebuje wyzwań nie powinna decydować się na zawody w jakich konieczne jest spędzanie wielu godzin na żmudnych pracach, obliczeniach. Z drugiej strony jest to doskonała praca dla osób, które lubią wykonywanie powtarzalnych zadań, a jednocześnie dla osób rzetelnych i skrupulatnych.

Comments are closed.