Popularność kluczem do sukcesu
Dla wielu ludzi rankingi i wyniki statystyczne stają się wielką obsesją – tym większą, im mocniej dotyczą życia człowieka bezpośrednio w nie ingerując. A dzieje się tak coraz częściej, gdyż rankingi i oceny wiarygodności krajów są w stanie wstrząsnąć wzrostem gospodarczym całego państwa odbijając się jednocześnie na wysokości rat kredytów mieszkaniowych sporej części obywateli. Ale rankingi to także sportowa rywalizacja, jak i konkurencja pomiędzy uniwersytetami, które coraz częściej starają się budować swoją renomę na rynku uczelni wyższych na zasadach zbliżonych do tych znanych wszystkim dobrze z rynku biznesowego i konkurencji marketingowej. Coraz odważniej uczelnie wyższe starają się promować swoje kierunki, pokazując własne wydziały jako te najlepiej przygotowane do świadczenia nowoczesnych usług edukacyjnych. A te szkoły wyższe, które nie są w stanie pojawić się wysoko w rankingach sporządzanych przez liczne organizacje, szybko tracą popularność w kręgach maturzystów, czyli przyszłych studentów.