• Zarządzanie operacyjneZarządzanie operacyjne
    Zarządzanie operacyjne zwane jest także, jako zarządzanie czynnikami konkurencyjności, w którym to wyróżnia się trzy klasyczne czynniki konkurencyjności. Czynnikami tymi są, więc: jakość, koszt i dostawa. Zarządzanie operacyjne cechuje się …
  • Wiedzieć znaczy rozumieć?Wiedzieć znaczy rozumieć?
    Mówi się, że wiedza o jakiejś rzeczy i jej dokładne zrozumienie to dwa odrębne zupełnie pojęcia. Warto więc z całą pewnością zdać sobie z tego sprawę i przyjrzeć się tematowi …
  • Czym dla Ciebie jest kapitał ludzkiCzym dla Ciebie jest kapitał ludzki
    Kapitał ludzki prawdę mówiąc jest różnie rozumiany przez współczesnych ludzi. Mało kto zdaje sobie sprawę, że jest on prawdziwą dźwignią rozwoju gospodarczego, a umiejętności zawarte w społeczeństwie są na wagę …

Nauka w oświeceniu

Współcześnie nauka jest nam elementem powszechnie znanym. Mamy przecież obowiązek szkolny, od najmłodszych lat uczymy się, rozwijamy swe umiejętności i bogacimy dotychczasowe źródła wiedzy. Jednakże w przeszłości wcale nie było to takie istotne. Przeciwnie nauka miała nader małe znaczenie aż do okresu oświecenia. W tym to właśnie okresie w obrębie nauki pojawiło się szereg różnorodnych odkryć, jakie to miały nader duże znaczenie na jej rozwój w kolejnych latach. Największe znaczenie w okresie oświecenia ogrywały nauki matematyczne i przyrodnicze. Obok nich rozwinęła się także medycyna oraz lecznictwo. W okresie tym powstało także wiele różnorodnych wynalazków, które to wpłynęły nie tylko na szersze rozwijanie świata, ale także o wiele bardziej ułatwiły życie potencjalnemu człowiekowi. Najważniejszymi wynalazkami tej epoki był piorunochron stworzony przez Beniamina Franklina, czy też pierwszy prowizoryczny telefon. W epoce tej powstało wiele różnorodnych wynalazków, a one z kolei miały bardzo duży wpływ na jakość ówczesnego poziomu życia. Kolejny wiek, tuż po oświeceniu także jednak nie pozostał obojętny na rozwój nauki. W jeszcze większym stopniu rozwinęły się nauki ścisłe oraz humanistyczne.

Comments are closed.