• Czy iść na studia?Czy iść na studia?
    Dla wielu młodych Polaków, którzy kończą szkoły średnie, rysują się nowe dylematy – które studia, w jakim ośrodku akademickim, wybrać, aby w optymalny sposób zapewnić sobie dalszą życiową, zawodową karierę. …
  • Po wiedzę do szkoły prywatnej?Po wiedzę do szkoły prywatnej?
    Istotnie w obecnych czasach gospodarki, w której liczy się przede wszystkim konkurencyjność ludzie szukają coraz lepszych firm kształcenia i poświęcają wiele uwagi na szkoły prywatne, które zaczynają cieszyć się coraz …
  • Co jest ważne dla młodego człowiekaCo jest ważne dla młodego człowieka
    Każdy z nas był kiedyś dzieckiem oraz nastolatkiem. Choć chyba wielu z dorosłych o tym czasem zapomina. Zwłaszcza wtedy kiedy nie możemy dogadać się ze swoim nastoletnim dzieckiem. A wystarczy …

Nauka w oświeceniu

Współcześnie nauka jest nam elementem powszechnie znanym. Mamy przecież obowiązek szkolny, od najmłodszych lat uczymy się, rozwijamy swe umiejętności i bogacimy dotychczasowe źródła wiedzy. Jednakże w przeszłości wcale nie było to takie istotne. Przeciwnie nauka miała nader małe znaczenie aż do okresu oświecenia. W tym to właśnie okresie w obrębie nauki pojawiło się szereg różnorodnych odkryć, jakie to miały nader duże znaczenie na jej rozwój w kolejnych latach. Największe znaczenie w okresie oświecenia ogrywały nauki matematyczne i przyrodnicze. Obok nich rozwinęła się także medycyna oraz lecznictwo. W okresie tym powstało także wiele różnorodnych wynalazków, które to wpłynęły nie tylko na szersze rozwijanie świata, ale także o wiele bardziej ułatwiły życie potencjalnemu człowiekowi. Najważniejszymi wynalazkami tej epoki był piorunochron stworzony przez Beniamina Franklina, czy też pierwszy prowizoryczny telefon. W epoce tej powstało wiele różnorodnych wynalazków, a one z kolei miały bardzo duży wpływ na jakość ówczesnego poziomu życia. Kolejny wiek, tuż po oświeceniu także jednak nie pozostał obojętny na rozwój nauki. W jeszcze większym stopniu rozwinęły się nauki ścisłe oraz humanistyczne.

Comments are closed.