• Znaczenie zawodu nauczycielaZnaczenie zawodu nauczyciela
    Bardzo często mówi się o powołaniu w wielu zawodach. I chociaż naturalnie słowo powołanie najbardziej kojarzy się z duchownymi lub żołnierzami, to w istocie do każdego zawodu można dostać powołanie …
  • System edukacji w PolsceSystem edukacji w Polsce
    Polski system edukacji wykazuje systematyczną zmienność oraz złożoność. Jest to jeden z najbardziej skomplikowanych systemów edukacyjnych występujących w Europie. Edukacja w Polsce rozpoczyna się już na etapie przedszkolnym. Dzieci już …
  • Wiedza na wagę złotaWiedza na wagę złota
    Współczesny świat opiera się na doskonałej edukacji i zdobycie perfekcyjnego wykształcenia co daje dobry strat w dorosłe życie każdemu dziecku. Szkoła jest obowiązkiem każdego dziecka i kształcenie jej obejmuje dzieci …

Mądrość, inteligencja, wiedza, nierozumiane różnice między pojęciami

Wiele osób myli poszczególne pojęcia jakie związane są z informacjami, które możemy pozyskiwać i jakimi możemy się posługiwać. Pojęciami jakie są nagminnie mylone są wiedza, inteligencja oraz mądrość. Dla wielu osób te pojęcia funkcjonują jako jedno pojęcie. Jest to, jednak rozumienie tych pojęć w sposób potoczny. Osoba, która posiada bardzo dużo informacji, czyli wiedzę nie musi wcale być mądra. Wynika to z tego, że wiedza nie musi być w żadnym stopniu związana z praktyką. Innymi słowy ktoś kto posiada wiedzę może jedynie posiadać wiedzę teoretyczną. Mądrość opiera się, zaś na doświadczeniu, które wymaga praktycznego weryfikowania różnych sytuacji i informacji. Osoba mądra może natomiast nie posiadać wiedzy, a jej mądrość może wynikać jedynie z licznych doświadczeń, choćby życiowych, z którymi miała do czynienia. Inteligencja jest natomiast umiejętnością radzenia sobie ze skomplikowanymi, abstrakcyjnymi problemami. Wiele osób, które posiadają bardzo dużą inteligencję nie posiada dużej wiedzy, co wynikać możemy z braku chęci do jej zdobywania. Inteligentne osoby mogą znacznie lepiej radzić sobie w nowych sytuacjach, o których nie sposób mieć wiedzę. Z drugiej strony takie osoby wcale nie muszą mieć łatwość w przysuwaniu wiedzy.

Comments are closed.