• Język korespondencyjnyJęzyk korespondencyjny
    Dysponując dostępem do sieci internetowej można bez wychodzenia z domu pobierać nauki języków obcych, możliwości w tym temacie mamy kilka. Swego czasu bardzo modne stały się u nas kursy korespondencyjne, …
  • Co robić, kiedy chcesz udzielać korepetycji?Co robić, kiedy chcesz udzielać korepetycji?
    Z pewnością każdy z nas chciałby mieć możliwość zarobienia jakichś dodatkowych pieniędzy. Najlepiej byłoby, gdybyśmy nie musieli się przy tym nazbyt wysilać i by sprawiało nam to przyjemność. Niesamowicie ułatwioną …
  • Wpływ rodziców na proces edukacjiWpływ rodziców na proces edukacji
    Przekonanie dzieci do nauki stanowi dla rodziców niejednokrotnie bardzo wielkie wyzwanie, które równie często przerasta rodziców nie umiejących porozumieć się ze swoimi pociechami. Mało godzin spędzonych przez rodziców z dzieckiem …

Mądrość, inteligencja, wiedza, nierozumiane różnice między pojęciami

Wiele osób myli poszczególne pojęcia jakie związane są z informacjami, które możemy pozyskiwać i jakimi możemy się posługiwać. Pojęciami jakie są nagminnie mylone są wiedza, inteligencja oraz mądrość. Dla wielu osób te pojęcia funkcjonują jako jedno pojęcie. Jest to, jednak rozumienie tych pojęć w sposób potoczny. Osoba, która posiada bardzo dużo informacji, czyli wiedzę nie musi wcale być mądra. Wynika to z tego, że wiedza nie musi być w żadnym stopniu związana z praktyką. Innymi słowy ktoś kto posiada wiedzę może jedynie posiadać wiedzę teoretyczną. Mądrość opiera się, zaś na doświadczeniu, które wymaga praktycznego weryfikowania różnych sytuacji i informacji. Osoba mądra może natomiast nie posiadać wiedzy, a jej mądrość może wynikać jedynie z licznych doświadczeń, choćby życiowych, z którymi miała do czynienia. Inteligencja jest natomiast umiejętnością radzenia sobie ze skomplikowanymi, abstrakcyjnymi problemami. Wiele osób, które posiadają bardzo dużą inteligencję nie posiada dużej wiedzy, co wynikać możemy z braku chęci do jej zdobywania. Inteligentne osoby mogą znacznie lepiej radzić sobie w nowych sytuacjach, o których nie sposób mieć wiedzę. Z drugiej strony takie osoby wcale nie muszą mieć łatwość w przysuwaniu wiedzy.

Comments are closed.