• Szkoła średnia i studia wyższeSzkoła średnia i studia wyższe
    Szkoła średnia jest placówką w której młodzież musi wybrać swój dalszy kierunek edukacji. Mają wiele możliwości. Może to być technikum które trwa cztery lata. Wybierając kierunek technikum młodzież po zdaniu …
  • Nauka przyszłością świataNauka przyszłością świata
    Rozwój naukowy oraz poszerzanie wiedzy o otaczającym nadświecie w każdym niemal zakresie, prowadzi do postępu ludzkości i pozwala nam na osiągnięcie zadowalających w każdym calu efektów w tym zakresie. W …
  • Bycie prymusemBycie prymusem
    Dzieci, które doskonale się uczą, tak zwane polskie fenomeny, nie mają pod żadnym pozorem łatwego życia. wszystko dla nich jest niekiedy zbyt skomplikowane, aby były one w stanie się jakoś …

Mądrość, inteligencja, wiedza, nierozumiane różnice między pojęciami

Wiele osób myli poszczególne pojęcia jakie związane są z informacjami, które możemy pozyskiwać i jakimi możemy się posługiwać. Pojęciami jakie są nagminnie mylone są wiedza, inteligencja oraz mądrość. Dla wielu osób te pojęcia funkcjonują jako jedno pojęcie. Jest to, jednak rozumienie tych pojęć w sposób potoczny. Osoba, która posiada bardzo dużo informacji, czyli wiedzę nie musi wcale być mądra. Wynika to z tego, że wiedza nie musi być w żadnym stopniu związana z praktyką. Innymi słowy ktoś kto posiada wiedzę może jedynie posiadać wiedzę teoretyczną. Mądrość opiera się, zaś na doświadczeniu, które wymaga praktycznego weryfikowania różnych sytuacji i informacji. Osoba mądra może natomiast nie posiadać wiedzy, a jej mądrość może wynikać jedynie z licznych doświadczeń, choćby życiowych, z którymi miała do czynienia. Inteligencja jest natomiast umiejętnością radzenia sobie ze skomplikowanymi, abstrakcyjnymi problemami. Wiele osób, które posiadają bardzo dużą inteligencję nie posiada dużej wiedzy, co wynikać możemy z braku chęci do jej zdobywania. Inteligentne osoby mogą znacznie lepiej radzić sobie w nowych sytuacjach, o których nie sposób mieć wiedzę. Z drugiej strony takie osoby wcale nie muszą mieć łatwość w przysuwaniu wiedzy.

Comments are closed.