• Studia podyplomowe coachingStudia podyplomowe coaching
    Czy studia podyplomowe coaching są dla Ciebie?. W ostatnich latach coaching stał się pojęciem bardzo modnym i jednocześnie wiele uczelni prywatnych zaczęło oferować wykształcenie w tym kierunku. Zazwyczaj korzystają z …
  • Edukacja przedszkolnaEdukacja przedszkolna
    Dzieci zaczynają swoją przygodę z nauczaniem bardzo wcześnie. W sumie uczą się już w pierwszych miesiącach życia podstawowych czynności życiowych. W przedszkolu jednak zaczynają uczyć się literek, cyferek, kolorów, kształtów …
  • Jakie możliwości daje nam współczesne nauka?Jakie możliwości daje nam współczesne nauka?
    Postęp naukowy w wielu dziedzinach życia jest coraz szybszy. Zdecydowanie przekroczył on nawet optymistyczne przewidywania wielu futurystów. Postęp naukowy jest znacznie szybszy od przewidywanego postępu w trybie geometrycznym, co dotyczy …

Kto może zostać nauczycielem?

W Polsce osoba, która chce zostać nauczycielem musi spełnić wymagania odnośnie kwalifikacji postaw moralnych, odpowiedniego zdrowia. Nauczycielem, może być osoba, która: posiada wykształcenie wyższe z odpowiednim przygotowaniem pedagogicznym lub ukończyła zakład kształcenia nauczycieli i podejmuje pracę na stanowisku, do którego są to wystarczające kwalifikacje, przestrzega podstawowych zasad moralnych, spełnia warunki zdrowotne niezbędne do wykonywania zawodu. (Karta Nauczyciela) Od 5 kwietnia 2000 roku we wszystkich szkołach obowiązuje system awansu zawodowego. Na poszczególnych etapach pedagodzy uzyskują kolejno tytuły: nauczyciel stażysta, nauczyciel kontraktowy, nauczyciel mianowany, nauczyciel dyplomowany. Nauczyciele w Anglii uzyskując tytuł Bachelor of Education kończąc pedagogiczne studia licencjackie lub roczne studia pedagogiczne po ukończeniu studiów licencjackich na innym kierunku., otrzymując wtedy świadectwo Postgraduate Certificate in Education (PGCE). Specjalizacje wybierają nauczyciele, którzy uczą w szkole średnie, ci którzy uczą w klasach niższych wybierają kształcenie zintegrowane.

Comments are closed.