• Praca w budownictwiePraca w budownictwie
    Budownictwo. Mężczyźni często podejmują się różnych prac, zanim odnajdą tę jedną, wymarzoną. Mężczyźni w czasie swojej młodości, czasem jeszcze przed zdobyciem wyższego wykształcenia i przed znalezieniem pracy docelowej, takiej, w …
  • Twarda walka o potencjalnych wykładowcówTwarda walka o potencjalnych wykładowców
    Coraz częściej rywalizacja na rynku oferty edukacyjnej przypomina prawdziwą bratobójczą wojnę pomiędzy rynkowymi konkurentami. Dzieje się tak dlatego, że od wielu lat obok zwykle szanowanych i podziwianych uniwersytetów i szkół …
  • Nauka postaw oraz życia społecznegoNauka postaw oraz życia społecznego
    Edukacja szkolna to nie tylko proces nabywania odpowiednio dostosowanej wiedzy merytorycznej. Oczywiście zajmuje ona najwięcej miejsca w całym procesie szkolnym. Nie jest to jednak wszystko, do czego zmobilizowana jest instytucja …

Kto może zostać nauczycielem?

W Polsce osoba, która chce zostać nauczycielem musi spełnić wymagania odnośnie kwalifikacji postaw moralnych, odpowiedniego zdrowia. Nauczycielem, może być osoba, która: posiada wykształcenie wyższe z odpowiednim przygotowaniem pedagogicznym lub ukończyła zakład kształcenia nauczycieli i podejmuje pracę na stanowisku, do którego są to wystarczające kwalifikacje, przestrzega podstawowych zasad moralnych, spełnia warunki zdrowotne niezbędne do wykonywania zawodu. (Karta Nauczyciela) Od 5 kwietnia 2000 roku we wszystkich szkołach obowiązuje system awansu zawodowego. Na poszczególnych etapach pedagodzy uzyskują kolejno tytuły: nauczyciel stażysta, nauczyciel kontraktowy, nauczyciel mianowany, nauczyciel dyplomowany. Nauczyciele w Anglii uzyskując tytuł Bachelor of Education kończąc pedagogiczne studia licencjackie lub roczne studia pedagogiczne po ukończeniu studiów licencjackich na innym kierunku., otrzymując wtedy świadectwo Postgraduate Certificate in Education (PGCE). Specjalizacje wybierają nauczyciele, którzy uczą w szkole średnie, ci którzy uczą w klasach niższych wybierają kształcenie zintegrowane.

Comments are closed.