• System edukacjiSystem edukacji
    Reforma systemu szkolnictwa, która zadecydowała o obecnej strukturze funkcjonowania szkół powszechnych w naszym kraju, jest po dziś dzień (a może i z każdym rokiem bardziej) ostro krytykowana zarówno przez specjalistów, …
  • Praca do opieki w niemczechPraca do opieki w niemczech
    Praca do opieki w Niemczech. Niemcy od lat są krajem, do którego wyjeżdża w celach zarobkowych szczególnie dużo Polaków. Znalezienie legalnego zatrudnienia zdecydowanie ułatwiło Polakom wejście Polski do Unii Europejskiej. …
  • Praca w budownictwiePraca w budownictwie
    Budownictwo. Mężczyźni często podejmują się różnych prac, zanim odnajdą tę jedną, wymarzoną. Mężczyźni w czasie swojej młodości, czasem jeszcze przed zdobyciem wyższego wykształcenia i przed znalezieniem pracy docelowej, takiej, w …

Jak się uczyć, by zdać?

Współczesna szkoła, dostosowana do charakteru współczesnej rzeczywistości, wymaga od ucznia bardzo wiele czasu i wysiłku – co niestety, jak często zauważa wielu przedstawicieli starszego pokolenia, nie przekłada się na zasób zarówno konkretnej, jak i abstrakcyjnej wiedzy naszej młodzieży. Duża ilość zajęć szkolnych oraz dodatkowe zajęcia pozaszkolne sprawiają, że młody człowiek, który ambitnie i przyszłościowo chce kreować swoją karierę, nie ma zbyt dużej ilości czasu na rozprawienie się z stertą zadań i prac zaliczeniowych. W tej sytuacji, dzisiejsza nauka podpowiada młodzieży szereg intensywnych metod nauczania, dzięki którym mniejsza ilość czasu, który może być spożytkowany na naukę nie stanowiłaby już problemu, a nawet w lepszy, odpowiedniejszy sposób potrafiłaby wykorzystać zasoby intelektualne młodego człowieka. Niewielu jednak jest zainteresowanych takimi „nowoczesnymi” sposobami nauczania, preferując raczej tradycyjny model ekstensywnego „zakuwania”, który w wielu przypadkach, przynosi jedynie krótkotrwałe efekty. „Zdać, zakuć, zapomnieć” – jak głosi stara, uczniowska zasada „3x „Z””. A przecież nauka, to nie tylko droga do zaliczenia jednorazowego testu, lecz formująca młodego człowieka, określona ścieżka do samodoskonalenia się.

Comments are closed.