• Godzina wychowawcza, czy jest konieczna?
    Bardzo często można zastanawiać się nad tym, czy kwestia godziny wychowawczej jest istotna, aby móc odpowiednio podejść do uczniów. Właściwe prowadzenie tej lekcji na pewno pozwoli uzyskać odpowiedni kontakt z …
  • Nauka pisania – formy
    Dla dzieci nauczenie się pisać jest na pewno czymś nowym, zwłaszcza w odniesieniu do pierwszych klas szkół podstawowych, jak również przedszkola. W niektórych przedszkolach dzieci w wieku pięciu, sześciu lat …
  • Wiedza potrzebna w nietypowych sytuacjach
    Wiedza nie tylko ta szkolna jest bardzo potrzebna. Niejednokrotnie z niej korzystamy na co dzień. Oczywiście wniosek z tego jest taki, ze dzięki wiedzy zachodzimy w życiu bardzo wysoko i …

Jak się uczyć, by zdać?

Współczesna szkoła, dostosowana do charakteru współczesnej rzeczywistości, wymaga od ucznia bardzo wiele czasu i wysiłku – co niestety, jak często zauważa wielu przedstawicieli starszego pokolenia, nie przekłada się na zasób zarówno konkretnej, jak i abstrakcyjnej wiedzy naszej młodzieży. Duża ilość zajęć szkolnych oraz dodatkowe zajęcia pozaszkolne sprawiają, że młody człowiek, który ambitnie i przyszłościowo chce kreować swoją karierę, nie ma zbyt dużej ilości czasu na rozprawienie się z stertą zadań i prac zaliczeniowych. W tej sytuacji, dzisiejsza nauka podpowiada młodzieży szereg intensywnych metod nauczania, dzięki którym mniejsza ilość czasu, który może być spożytkowany na naukę nie stanowiłaby już problemu, a nawet w lepszy, odpowiedniejszy sposób potrafiłaby wykorzystać zasoby intelektualne młodego człowieka. Niewielu jednak jest zainteresowanych takimi „nowoczesnymi” sposobami nauczania, preferując raczej tradycyjny model ekstensywnego „zakuwania”, który w wielu przypadkach, przynosi jedynie krótkotrwałe efekty. „Zdać, zakuć, zapomnieć” – jak głosi stara, uczniowska zasada „3x „Z””. A przecież nauka, to nie tylko droga do zaliczenia jednorazowego testu, lecz formująca młodego człowieka, określona ścieżka do samodoskonalenia się.

Comments are closed.