• Uniwersytet trzeciego wiekuUniwersytet trzeciego wieku
    W coraz większej ilości miast polskich uruchomiono uniwersytety trzeciego wieku. Są to bardzo pożyteczne instytucje pozwalające na dokształcanie się ludzi starszych, przeważnie emerytów. Studenci tych uniwersytetów stanowią grupę ludzi aktywnych, …
  • Jak wygląda egzamin na prawo jazdy?Jak wygląda egzamin na prawo jazdy?
    Większość z nas nie wyobraża sobie życia bez samochodu w dzisiejszych czasach. Jest on przecież przydatny w naprawdę wielu sytuacjach. Na przykład kiedy jedziemy na urlop, robimy zakupy czy po …
  • Akt konstytucyjnyAkt konstytucyjny
    Na mocy wydanego przez władze brytyjskie w 1791 r. Aktu konstytucyjnego Quebec podzielony został na dwie części: Górną i Dolną Kanadę. Leżąca na zachodzie Górna Kanada, zamieszkana głównie przez ludność …

Jak się uczyć, by zdać?

Współczesna szkoła, dostosowana do charakteru współczesnej rzeczywistości, wymaga od ucznia bardzo wiele czasu i wysiłku – co niestety, jak często zauważa wielu przedstawicieli starszego pokolenia, nie przekłada się na zasób zarówno konkretnej, jak i abstrakcyjnej wiedzy naszej młodzieży. Duża ilość zajęć szkolnych oraz dodatkowe zajęcia pozaszkolne sprawiają, że młody człowiek, który ambitnie i przyszłościowo chce kreować swoją karierę, nie ma zbyt dużej ilości czasu na rozprawienie się z stertą zadań i prac zaliczeniowych. W tej sytuacji, dzisiejsza nauka podpowiada młodzieży szereg intensywnych metod nauczania, dzięki którym mniejsza ilość czasu, który może być spożytkowany na naukę nie stanowiłaby już problemu, a nawet w lepszy, odpowiedniejszy sposób potrafiłaby wykorzystać zasoby intelektualne młodego człowieka. Niewielu jednak jest zainteresowanych takimi „nowoczesnymi” sposobami nauczania, preferując raczej tradycyjny model ekstensywnego „zakuwania”, który w wielu przypadkach, przynosi jedynie krótkotrwałe efekty. „Zdać, zakuć, zapomnieć” – jak głosi stara, uczniowska zasada „3x „Z””. A przecież nauka, to nie tylko droga do zaliczenia jednorazowego testu, lecz formująca młodego człowieka, określona ścieżka do samodoskonalenia się.

Comments are closed.