• Przewaga umysłu ścisłego nad humanistycznymPrzewaga umysłu ścisłego nad humanistycznym
    Przez wiele lat konflikt między ludźmi z umysłem ścisłym a humanistami przebiegał w sposób dość pokojowy i wyrównany, ponieważ obie strony miały na swoją obronę liczne dzieła, bez których druga …
  • Niebezpieczne eksperymentyNiebezpieczne eksperymenty
    O zdrowie należy dbać w każdym momencie. Możemy je bardzo szybko stracić, jak i nadwyrężyć. Tak samo podczas wykonywania odpowiednich eksperymentów musimy zachować pewne formy bezpieczeństwa. Wiadomo, że wszystko zależy …
  • Wiedza dla każdego z nasWiedza dla każdego z nas
    Dawniej niestety pozyskiwanie dziedziny było znacznie bardziej utrudnione, niż ma to miejsce obecnie, dlatego każdy kto chciał się rozwijać w niezależnie jakim kierunku, musiał się dość porządnie przykładać do nauki …

Istota edukacji

Jaka jest istota edukacji w naszym kraju? Można się domyślać. Robić mało, uczyć niewiele, a do tego dostawać za to wiele pieniędzy. Świat nauczania w naszym kraju jest nastawiony przede wszystkim na naukę niepotrzebnej teorii. Spod dachów szkół wychodzą absolwenci zupełnie nieprzygotowani do zawodowego życia. Oni wydają sobie zdawać z tego sprawę, ale opóźniają wejście na rynek pracy maksymalnie jak to możliwe, ponieważ nie widzą na nim perspektyw dla siebie. Nauka nie może stanowić jedynie pożywki teoretycznej. Praktyka jest niezbędna, ponieważ pozwala ocenić co jest naprawdę przydatne w rzeczywistości. Niektórych rzeczy po prostu nie ma sensu się uczyć. Nikogo nie interesują przestarzałe teorie. Liczy się tylko to co dzisiaj działa i to co jest wartościowe z punktu widzenia rynku pracy. To jest prawdziwa istota edukacji. Dzieci dzisiaj niestety są zmuszone do siedzenia w ławkach i nauki rzeczy zupełnie nie związanych z rzeczywistością gospodarczą. Męki teoretyczne są później powodem niskiej samooceny i problemów związanych ze znalezieniem pracy. Często po prostu należy wyjść z tego wyścigu edukacyjnego i zająć się rozwijaniem własnych, prawdziwych zainteresowań.

Comments are closed.