• Cyfrowy analfabetyzm – jak go zwalczyć?Cyfrowy analfabetyzm – jak go zwalczyć?
    W dzisiejszych czasach znajomość obsługi komputera jest absolutnie niezbędną umiejętności, przydatną na każdej płaszczyźnie naszego życia. Osoby, które o posługiwaniu się tym urządzeniem nie mają pojęcia, muszą liczyć się ze …
  • Angielski w sieciAngielski w sieci
    Szukając nauki języka obcego w Internecie znajdziemy natychmiast setki ofert, niektóre z nich są całkiem dla klienta atrakcyjne i warte zapoznania się z nimi, inne zaś nie przynoszą uczniom większych …
  • Nikt nie lubi się edukowaćNikt nie lubi się edukować
    Istnieje stwierdzenie, ze nikt nie lubi się edukować, że nikt nie lubi się uczyć. Oczywiście nie jest to prawda. Wiadomo, ze wiele osób nie lubi się uczyć, wiele osób nie …

Edukacja przedszkolna

Dzieci zaczynają swoją przygodę z nauczaniem bardzo wcześnie. W sumie uczą się już w pierwszych miesiącach życia podstawowych czynności życiowych. W przedszkolu jednak zaczynają uczyć się literek, cyferek, kolorów, kształtów itd. Edukacja przedszkolna powinna mocno wpłynąć na rozwój psychoruchowy dziecka. W podstawie programowej wyszczególnione jest dbanie o rozwój zainteresowań i uzdolnień dziecka, rozwijanie jego inteligencji, tak aby umiało się zachować w danych, codziennych sytuacjach życiowych oraz mogło kontynuować swoja naukę w szkole. Edukacja ta powinna zapewnić uświadamianie dziecko o tym, co jest dobre, a co złe. Maluch powinien to powoli rozróżniać. Musi wiedzieć, że nie można nikogo bić, krzyczeń, poniżać czy zabierać zabawek. Edukacja w przedszkolu to także gry, zabawy sportowe z rówieśnikami. Ma to zapewnić rozwój fizyczny, ale także zachęcić do współpracy z kolegami. Taki rodzaj współpracy powinien odbywać się również poprzez wspólne scenki teatralne, śpiewanie piosenek itp. Edukacja przedszkolna uczy także przedstawiania się (imię, nazwisko, adres zamieszkania). Dzieci uczą się malować, czytać, pisać literki. Stale się rozwijają. To w przedszkolu kształcą powoli swój charakter. Uczą się właściwego zachowania, kultury osobistej.

Comments are closed.