• CzlowiekCzlowiek
    Człowiek – świadomie lub nieświadomie – czerpie z otaczającego go środowiska wytyczne do tego, co nazywa estetyką. Jego artystyczne wyczucie formy rozwija się, szkoli i ożywia w codziennym kontakcie z …
  • Zdobywanie informacji o świecieZdobywanie informacji o świecie
    Umiejętność zdobywania nowych informacji i łączenia ich w pewne przyczynowo-skutkowe łańcuchy pojęciowe absolutnie nie każdemu przychodzi z taką samą łatwością i w tym samym tempie. Oczywiście zdrowo i przeciętnie rozwijający …
  • Nauka przyszłością świataNauka przyszłością świata
    Rozwój naukowy oraz poszerzanie wiedzy o otaczającym nadświecie w każdym niemal zakresie, prowadzi do postępu ludzkości i pozwala nam na osiągnięcie zadowalających w każdym calu efektów w tym zakresie. W …

Edukacja przedszkolna

Dzieci zaczynają swoją przygodę z nauczaniem bardzo wcześnie. W sumie uczą się już w pierwszych miesiącach życia podstawowych czynności życiowych. W przedszkolu jednak zaczynają uczyć się literek, cyferek, kolorów, kształtów itd. Edukacja przedszkolna powinna mocno wpłynąć na rozwój psychoruchowy dziecka. W podstawie programowej wyszczególnione jest dbanie o rozwój zainteresowań i uzdolnień dziecka, rozwijanie jego inteligencji, tak aby umiało się zachować w danych, codziennych sytuacjach życiowych oraz mogło kontynuować swoja naukę w szkole. Edukacja ta powinna zapewnić uświadamianie dziecko o tym, co jest dobre, a co złe. Maluch powinien to powoli rozróżniać. Musi wiedzieć, że nie można nikogo bić, krzyczeń, poniżać czy zabierać zabawek. Edukacja w przedszkolu to także gry, zabawy sportowe z rówieśnikami. Ma to zapewnić rozwój fizyczny, ale także zachęcić do współpracy z kolegami. Taki rodzaj współpracy powinien odbywać się również poprzez wspólne scenki teatralne, śpiewanie piosenek itp. Edukacja przedszkolna uczy także przedstawiania się (imię, nazwisko, adres zamieszkania). Dzieci uczą się malować, czytać, pisać literki. Stale się rozwijają. To w przedszkolu kształcą powoli swój charakter. Uczą się właściwego zachowania, kultury osobistej.

Comments are closed.