• Charaktery nauczycieliCharaktery nauczycieli
    Niektóre dzieci budząc się rano są ogromne przerażone kolejnym spotkaniem ze znienawidzonym nauczycielem. Niestety to, że dziecko nie lubi danego belfra nie jest wcale dziwne. Po prostu wiele osób w …
  • Możesz uczyć się w domuMożesz uczyć się w domu
    Ludzie są w różnej sytuacji finansowej, mieszkają w różnych miejscach w kraju, w mieście. Wiadomo, że osoby mieszkające na wsi nie mają takich możliwości jak te, które zamieszkują wielkie miasta. …
  • Szkolnictwo zawodowe wciąż nie nadąża za rynkiemSzkolnictwo zawodowe wciąż nie nadąża za rynkiem
    Jeszcze w czasach PRL-u w naszym kraju było bardzo dużo szkół zawodowych, kształcących młodzież w najrozmaitszych kierunkach. Niekoniecznie poziom przygotowania do zawodu absolwentów takich szkół był wystarczający, jednak zapewniały one …

Czym dla Ciebie jest kapitał ludzki

Kapitał ludzki prawdę mówiąc jest różnie rozumiany przez współczesnych ludzi. Mało kto zdaje sobie sprawę, że jest on prawdziwą dźwignią rozwoju gospodarczego, a umiejętności zawarte w społeczeństwie są na wagę złota i bez wątpienia przydają się w wielu sytuacjach. O kapitale ludzkim mówi się jednak stosunkowo mało. Jest on raczej obcym pojęciem i niewiele osób rozumie jego znaczenie. Filozofia jego wykorzystania jest jednak bardzo prosta. To nie maszyny rządzą człowiekiem, ale człowiek rządzi światem rzeczy wykorzystując swoja niebywałą inteligencję. Okazuje się, że kapitał ludzki może być rozwijany na wielu płaszczyznach, nie tylko w szkole, ale także w życiu prywatnym. Rząd powinien przykładać w tym punkcie bardzo dużą uwagę na edukację społeczeństwa, ponieważ dobrze rozwinięci ludzie potrafią wykorzystać ogromny potencjał wiedzy i doświadczeń tkwiący w całym kraju. Tylko takie strategiczne podejście może być wyznacznikiem sukcesu każdego państwa ubiegającego się o miano rozwiniętego. W Polsce pod tym względem jest jeszcze naprawdę wiele do zrobienia i przydałoby się trochę przyśpieszyć proces rozwoju w tym niezwykle ważnym obszarze życia.

Comments are closed.