• Znaczenie zawodu nauczycielaZnaczenie zawodu nauczyciela
    Bardzo często mówi się o powołaniu w wielu zawodach. I chociaż naturalnie słowo powołanie najbardziej kojarzy się z duchownymi lub żołnierzami, to w istocie do każdego zawodu można dostać powołanie …
  • Eksperymenty w szkoleEksperymenty w szkole
    Warto, aby dzieci w szkołach korzystali z praktycznego zastosowania nauki. W tym celu na przykład na lekcjach chemii, czy fizyki mogą wykonywać różne eksperymenty. Na pewno dzięki nich są w …
  • Na naukę nigdy nie jest za późnoNa naukę nigdy nie jest za późno
    Niestety nie wszyscy kończą edukację w terminie. Prawo przewiduje możliwość edukacji w publicznych, dziennych szkołach jedynie do określonego wieku – około dwudziestu lat. Ci, którzy w tym terminie nie zdążą …

Czy warto inwestować w naukę?

Nauka jest jedną z tych dziedzin życia, gdzie inwestycje nie zawsze się zwracają. Obecnie mamy coraz większe połączenie pomiędzy biznesem, a światem nauki. Nie zawsze to połączenie przynosi korzystne rezultaty. Wynika to przede wszystkim z nieco odmiennym celów jakie posiada nauka i biznes. Biznes stawia sobie za zadanie przede wszystkim osiągnięcie zysków. Z drugiej strony wiele odkryć naukowych nie jest w stanie przynosić od razu rezultatów finansowych. Od czasu, gdy teoretycznie pojawiła się koncepcja wykorzystania leserów do stworzenia pierwszego lasera minęło kilkadziesiąt lat. Z tego powodu w takie badania, jak stworzenie komputera kwantowego wkładane są małe pieniądze. Wynika to z konieczność poświęcania na stworzenie takiego urządzenia wielu lat oraz bardzo dużych nakładów finansowych. Finansowanie wielu odkryć naukowych nadal wymaga pieniędzy ze strony rządów poszczególnych państw. Z drugiej stron wiele osób w coraz mniejszym stopniu rozumie potrzeby, które wynikają z konieczności inwestowania w nie dające szybkich rezultatów badania naukowe. W naukę zdecydowanie warto jest inwestować nawet w formie sponsorowania różnorodnych projektów z rezultatami znacznie rozłożonymi w czasie.

Comments are closed.