• System edukacji w PolsceSystem edukacji w Polsce
    Polski system edukacji wykazuje systematyczną zmienność oraz złożoność. Jest to jeden z najbardziej skomplikowanych systemów edukacyjnych występujących w Europie. Edukacja w Polsce rozpoczyna się już na etapie przedszkolnym. Dzieci już …
  • Wpływ rodziców na proces edukacjiWpływ rodziców na proces edukacji
    Przekonanie dzieci do nauki stanowi dla rodziców niejednokrotnie bardzo wielkie wyzwanie, które równie często przerasta rodziców nie umiejących porozumieć się ze swoimi pociechami. Mało godzin spędzonych przez rodziców z dzieckiem …
  • Internet kolebką edukacji.Internet kolebką edukacji.
    Nie od dzisiaj wiadomo co dzieje na świecie. Wzmożone przepływy informacji, śledzenia przez rząd, mnóstwo rzeczy których nie śniło się filozofom, oraz rzeczy których nie spotyka się na co dzień. …

Czy szkoła uczy potrzebnych umiejętności?

Trudno wyobrazić sobie, że w obecnych czasach dziecko może nie chodzić do szkoły. Nauka jest potrzebna i nie ma na ten temat żadnej dyskusji. Jednak często jest tak, że w szkole zamiast niezbędnej wiedzy i umiejętności uczniowie muszą uczyć się rzeczy zupełnie niepotrzebnych w przyszłości. Priorytetem szkół powinno być przekazanie dzieciom i młodzieży wiedzy, która okaże się naprawdę pomocna. Można powiedzieć, że program nauczania pozostawia wiele do życzenia. Wielokrotnie pewnych rzeczy trzeba uczyć się na pamięć, mimo, że nie do końca są zrozumiałe. Chodzi o to, by nauczyć się, zdać i zapomnieć o tym. Tak naprawdę w szkole młodzi ludzie powinni dowiadywać się jak się uczyć skutecznie, jak wyznaczać sobie cele i jak dążyć do ich osiągnięcia, jak nawiązywać komunikację z innymi osobami. Poza tym każdemu przydałaby się wiedza na temat ekonomii, czy taka, która pomoże gospodarować swoimi pieniędzmi. Wydaje się jednak, że nie prędko szkoła się zmieni i chyba już zawsze w programie nauczania brakowało będzie lekcji, które przekażą przydatną, praktyczną wiedzę. Trzeba pamiętać, że odpowiednio dobrany program powinien zadbać nie tylko o rozwój intelektualny, ale także emocjonalny.

Comments are closed.