• Jakie możliwości daje nam współczesne nauka?Jakie możliwości daje nam współczesne nauka?
    Postęp naukowy w wielu dziedzinach życia jest coraz szybszy. Zdecydowanie przekroczył on nawet optymistyczne przewidywania wielu futurystów. Postęp naukowy jest znacznie szybszy od przewidywanego postępu w trybie geometrycznym, co dotyczy …
  • Jaka przyczyna wyginięcia mamutówJaka przyczyna wyginięcia mamutów
    Naukowcy od dawna zastanawiają się nad tym, jak to się stało, że około 40 tysięcy lat temu w stosunkowo krótkim czasie wyginęło na całym świecie wiele gatunków zwierząt, w tym …
  • Czy szkoła uczy potrzebnych umiejętności?Czy szkoła uczy potrzebnych umiejętności?
    Trudno wyobrazić sobie, że w obecnych czasach dziecko może nie chodzić do szkoły. Nauka jest potrzebna i nie ma na ten temat żadnej dyskusji. Jednak często jest tak, że w …

Czy szkoła uczy potrzebnych umiejętności?

Trudno wyobrazić sobie, że w obecnych czasach dziecko może nie chodzić do szkoły. Nauka jest potrzebna i nie ma na ten temat żadnej dyskusji. Jednak często jest tak, że w szkole zamiast niezbędnej wiedzy i umiejętności uczniowie muszą uczyć się rzeczy zupełnie niepotrzebnych w przyszłości. Priorytetem szkół powinno być przekazanie dzieciom i młodzieży wiedzy, która okaże się naprawdę pomocna. Można powiedzieć, że program nauczania pozostawia wiele do życzenia. Wielokrotnie pewnych rzeczy trzeba uczyć się na pamięć, mimo, że nie do końca są zrozumiałe. Chodzi o to, by nauczyć się, zdać i zapomnieć o tym. Tak naprawdę w szkole młodzi ludzie powinni dowiadywać się jak się uczyć skutecznie, jak wyznaczać sobie cele i jak dążyć do ich osiągnięcia, jak nawiązywać komunikację z innymi osobami. Poza tym każdemu przydałaby się wiedza na temat ekonomii, czy taka, która pomoże gospodarować swoimi pieniędzmi. Wydaje się jednak, że nie prędko szkoła się zmieni i chyba już zawsze w programie nauczania brakowało będzie lekcji, które przekażą przydatną, praktyczną wiedzę. Trzeba pamiętać, że odpowiednio dobrany program powinien zadbać nie tylko o rozwój intelektualny, ale także emocjonalny.

Comments are closed.