• Przewaga umysłu ścisłego nad humanistycznymPrzewaga umysłu ścisłego nad humanistycznym
    Przez wiele lat konflikt między ludźmi z umysłem ścisłym a humanistami przebiegał w sposób dość pokojowy i wyrównany, ponieważ obie strony miały na swoją obronę liczne dzieła, bez których druga …
  • Konstytucja 3 majaKonstytucja 3 maja
    Konstytucja 3 maja. Konstytucja przyjęta 3 maja 1791 roku była pierwszym spisanym tego typu dokumentem nie tylko w Polsce, ale również w Europie. Na świecie tylko konstytucja amerykańska została uchwalona …
  • Kto może zostać nauczycielem?Kto może zostać nauczycielem?
    W Polsce osoba, która chce zostać nauczycielem musi spełnić wymagania odnośnie kwalifikacji postaw moralnych, odpowiedniego zdrowia. Nauczycielem, może być osoba, która: posiada wykształcenie wyższe z odpowiednim przygotowaniem pedagogicznym lub ukończyła …

Czy szkoła uczy potrzebnych umiejętności?

Trudno wyobrazić sobie, że w obecnych czasach dziecko może nie chodzić do szkoły. Nauka jest potrzebna i nie ma na ten temat żadnej dyskusji. Jednak często jest tak, że w szkole zamiast niezbędnej wiedzy i umiejętności uczniowie muszą uczyć się rzeczy zupełnie niepotrzebnych w przyszłości. Priorytetem szkół powinno być przekazanie dzieciom i młodzieży wiedzy, która okaże się naprawdę pomocna. Można powiedzieć, że program nauczania pozostawia wiele do życzenia. Wielokrotnie pewnych rzeczy trzeba uczyć się na pamięć, mimo, że nie do końca są zrozumiałe. Chodzi o to, by nauczyć się, zdać i zapomnieć o tym. Tak naprawdę w szkole młodzi ludzie powinni dowiadywać się jak się uczyć skutecznie, jak wyznaczać sobie cele i jak dążyć do ich osiągnięcia, jak nawiązywać komunikację z innymi osobami. Poza tym każdemu przydałaby się wiedza na temat ekonomii, czy taka, która pomoże gospodarować swoimi pieniędzmi. Wydaje się jednak, że nie prędko szkoła się zmieni i chyba już zawsze w programie nauczania brakowało będzie lekcji, które przekażą przydatną, praktyczną wiedzę. Trzeba pamiętać, że odpowiednio dobrany program powinien zadbać nie tylko o rozwój intelektualny, ale także emocjonalny.

Comments are closed.